Hermès – це дизайнерський дім, насичений цікавою історією та традиціями, які дотримуються й донині. Адже це сімейний бізнес довжиною в шість поколінь чоловіків.
Тьєррі Ермес: Засновник бренду
Заснований Hermès у 1837 році в Парижі на Басс-дю-Ремпар, як магазин, що спеціалізується на виготовленні ременів безпеки, сідел та іншого спорядження для верхової їзди. Клієнтами Ермеса були каретні компанії та французькі дворяни, тому бізнес залишався прибутковим навіть під час промислової революції. Адже Тьєррі наймав лише найкращих майстрів і слідкував за якістю. Більш того, в Hermès створили спеціальну машину для підгонки вуздечок Forme a Collier d’HERMES, яку визнали на Всесвітній виставці в Парижі в 1855 та 1867 роках. Ця нагорода принесла компанії нових покупців у вигляді монарших осіб за межами Франції. Ходили чутки, що європейські двори переносили коронацію, якщо Hermès не встигав поставити упряжі для коней вчасно.
Цікавий факт, назва бренду «Hermès» це не тільки прізвище засновника бренду. В давньогрецькій міфології співзвучне ім’я носить бог торгівлі, посланців і щасливого випадку.
Шарль-Еміль Ермес: підтримання бренду
Після смерті засновника, управління перейшло до сина Тьєррі, Шарля-Еміля. Який одразу ж переносить магазин на вулицю Фобур Сент-Оноре 24, де він знаходиться й досі. А також розширює асортимент кінних упряжок і починає продавати вироби всім охочим, залучаючи ще більше клієнтів. Шарль-Еміль, як і батько, залучав до роботи своїх синів Адольфа та Еміль-Моріса. І в 1900 році вони створили першу шкіряну сумку від Hermès, під назвою Haut a Courroies. Щоправда, призначалася вона не для жіночих речей, а для перевезення сідел.
У 1902 році Шарль-Еміль Ермес вирішив піти на пенсію і передав кермо влади своїм синам. Але Адольфа «кінний бізнес» не цікавив – він вважав, що в епоху розвитку автотранспорту виробляти аксесуари для коней не вигідно.
Еміль-Моріс Ермес: початок розвитку
Таким чином, Еміль-Моріс став одноосібно керувати компанією. І саме з нього почався той Hermès, якого ми знаємо в модному світі.
Авантюрна душа Еміль-Моріса завжди вимагала подорожей, і він користувався цим на користь бренду. Можна сказати, що Ермес не просто розважався, а їздив світом, досліджуючи ринки збуту та нові джерела сировини. Так, він з’ясував, яку шкіру краще використовувати для тих чи інших виробів, і де можна купити найкращу. А в 1918 році Еміль-Моріс помітив у Канаді цікаву річ – застібку-блискавку. Яку в тому ж році використав в одязі для гольфу, піджаках і сумках. Що стало справжньою сенсацією для французького суспільства. І початком нової ери компанії як виробника одягу.
Продовжуючи розширювати новий асортимент бренду, у 1922 році була створена перша жіноча сумочка від Hermès. За легендою, дружина Еміль-Моріса поскаржилася, що не може знайти сумочку, яка їй справді подобалася. І люблячий чоловік розробив зменшену версію Haut a Courroies, пустивши її у виробництво. Далі бренд розвивається з величезною швидкістю: відкриття магазинів за кордоном; перша жіноча колекція одягу від кутюр (1923); початок співпраці зі швейцарською компанією з виробництва годинників (1930); випуск сумки Sac a depeches, яку пізніше перейменують у «Kelly» (1935); початок виробництва шовкових шарфів, які полюбить Жаклін Кеннеді (1937); запуск парфумерного підрозділу (1950).
Робер Дюма-Ермес: перший керівник не з династії
У Еміль-Моріса та його дружини було четверо дочок, тому вперше в історії бренду постало питання управління компанією. У 1951 році, після смерті Еміль-Моріса, цей пост зайняв чоловік Жаклін Ермес – Робер Дюма. Він став першим директором Hermès, який не був прямим нащадком засновника. Але це не завадило Роберу внести у розвиток відомої компанії чимало нововведень, при цьому утримуючи її на плаву. Адже він почав працювати на свого тестя задовго до підвищення і встиг перейняти всі принципи бренду.
Авторству Робера Дюма-Ермеса належить знайомий нам логотип коня і карети на помаранчевому тлі. Також, він став ініціатором перейменування сумки “Sac a depeches” у “Kelly”, зробив виробництво парфумерії дочірнім підприємством і створив ще одну відому сумку. Constance зроблена на честь новонародженої дочки Робера Дюма у 1959 році.
Але й у такого успішного бренду настала чорна смуга. 1960-70-ті славляться бумом на штучні матеріали і ринок вимагав переходу на більш технологічні тканини (поліестер, нейлон та інші). В Hermès не збиралися йти на поводі у моди і продовжували використовувати натуральну шкіру, незважаючи на фінансові втрати.
Жан-Луї Дюма: повернення бренду
Наступним компанію очолив син Робера Дюма – Жан-Луї Дюма. Він взявся за відродження компанії, сконцентрувавши увагу на трьох основних виробничих лініях: прет-а-порте, шовкових шарфах та виробах зі шкіри. Для того щоб вдихнути в бренд нове життя новий керівник запрошує на посаду креативного директора найсміливіших дизайнерів і основательно береться за рекламу. Свого часу в Hermès працювали Мартін Маржела і Жан-Поль Готьє. Вони в прямому сенсі струсонули бренд і привернули своїми роботами увагу преси. Жан-Луї Дюма в свою чергу вміло використав це, повернувши бренду колишню славу. Яка в рази зросла після створення керівником легендарної сумки Birkin у 80-ті.
Коли в 2005 році Жан-Луї Дюма вирішив залишити свій пост, у модному суспільстві активно обговорювали те, що наступним керівником може стати «хтось не з сім’ї Ермесів». Так і було. Кілька років пост керівника компанії займав Патрік Тома, який не відходив від усталених принципів компанії. Але Тома займався керівництвом, а творчу частину очолив син Жана-Луї – П’єр-Олексіс Дюма.
Аксель Дюма: справжні Hermès
Аксель Дюма (племінник Жана-Луї) почав працювати в сімейній компанії у 2003 році в якості аудитора. А через кілька років очолив ювелірне підрозділ і шкіряних виробів. Під час роботи Аксель Дюма добре зарекомендував себе, і його призначили спільним генеральним директором з Патріком Томом у 2012 році. А в 2014-му Аксель став одноосібним директором Hermès, залишаючись у керма донині. Дюма також впевнений, що наступним хто очолить компанію, стане хтось із сьомого покоління їхньої сім’ї.
Філософія бренду
Жан-Луї Дюма одного разу сказав: «У нас немає політики іміджу, у нас є політика продукту». Ця цитата стала знаковою, адже вона по суті відображає ставлення бренду до свого виробництва. Головним принципом, якого на протязі 184 років є якість. Саме через це Hermès уникає масового виробництва, виробничих ліній і аутсорсингу. Вважаючи, що кожен продукт, випущений під торговим лейблом, має відображати наполегливу працю, вкладену в нього майстром. Саме це формує ціну на вироби бренду і одразу стає зрозуміло чому всі дівчата світу хочуть отримати сумочку від Hermès.
Для компанії важливо бути своєрідним ексклюзивним елементом розкоші, який доступний лише для поціновувачів.
Читайте також: Hermès почав випуск сумок з “грибної шкіри”?