Напередодні Нового Року, 29 грудня, світ розбурхала новина про смерть відомого модельєра П’єра Кардена. Дизайнеру було 98 років, з яких 84 він присвятив моді. Тож, ми вирішили пригадати найбільш пам’ятні ідеї кутюр’є, які назавжди увійшли в історію моди.
Початок кар’єри
Перші кроки Кардена до модної індустрії дуже схожі з історіями інших великих дизайнерів. Усе почалося з дитячого захоплення створювати сукні для ляльок. Подорослішавши, у 13 років, майбутній кутюр’є став помічником кравця у Франції. Пропрацювавши там до початку Другої світової війни, яка круто змінила плани і життя, він вимушено вирушив до Парижа. Де і почалася його модна історія.
Талановитому юнаку пощастило розпочати кар’єру в “Jeanne Paquin”. А згодом попрацювати в Ельзи Скіапареллі та обійняти посаду головного кравця в модному домі “Christian Dior” – саме в них Карден навчився по-новому дивитись на одяг та не бояться оригінальності. Тож, 1950 року дизайнер створив власний бренд “Pierre Cardin”. Успіх був негайним.
Один з перших показів був настільки яскравим, що обговорюється через десятиліття. У 1959 році молодий дизайнер переніс шоу в універмаг Printemps, на головній паризькій вулиці. Вибір місця для показу модельєр пояснював так: раніше мода була недоступна для простих жінок, а тепер її продають у простому універмазі. Колеги і критики розлютилися, називаючи шоу неповагою до індустрії, без роздумів виключивши Кардена із Синдикату високої моди. Але на ділі екстравагантний кутюр’є став першопрохідцем і в цій сфері. Синдикат швидко зрозумів свою недалекоглядність, повернувши месьє Кардену місце в раді.
Внесок у кіноіндустрію
Роботи П’єра Кардена завжди привертали увагу своєю сміливістю та оригінальністю. Ще на світанку своєї кар’єри П’єр почав брати участь у створенні фільмів. Вперше спробувавши себе в ролі художника з костюмів для кінокартини “Красуня і Чудовисько” 1946 року. Пізніше він зізнався, що робота над одягом видалася нелегкою:
“Тоді манекенників – чоловіків не було, це вважалося поганим тоном і наштовхувало на пересуди про гомосексуалізм. Тому я шив і приміряв на себе костюми героїв”.
Але складнощі не зупинили художника і в майбутньому Карден створював костюми для таких фільмів, як “Принцеса Клевська”, “Мата Харі, агент X21”, “Бананова шкірка”, “Дуже важливі персони” та інші.
Однією з вдалих і, можливо, найвідомішою, вважають роботу над картиною “Анна Кареніна” 1974 року. Завданням художника було створити костюми для головної героїні, яку зіграла Майя Плісецька. Після зустрічі з балериною Карден був вражений і почав називати її своєю музою. Протягом 35 років модельєр створював сценічні та вечірні костюми для балерини.
Майя Михайлівна не залишилася в боргу і наприкінці 90-х допомогла організувати спільний показ у Кремлі.
Читайте також: ТОП-15 найбагатших людей у FASHION індустрії
Модні інновації
У середині двадцятого століття чоловіки носили переважно строгі костюми. Модельєр позбавив прогресивну молодь “батьківського вбрання”, запропонувавши замінити традиційні громіздкі коміри, лацкани і манжети, на піджаки з круглим вирізом без коміра і завужені до низу штани на ґудзиках. Ідея створити саме такий костюм прийшла до месьє Кардена після зустрічі з президентом Індії – Джавахарлалом Неру – на ньому було традиційне вбрання. Кутюр’є був вражений поєднанням комфорту з елегантністю, взявши собі на замітку. Так і з’явився новий стиль, який відразу припав до смаку молоді. Одними з перших, хто обзавівся костюмами кутюр’є, були легендарні The Beatles.
Приблизно в цей самий час П.Карден пропонує світові новий стиль – унісекс. Тобто, стиль, що не має гендерного характеру. Кутюр’є запропонував не тільки універсальний одяг, а також сумки, парфуми, аксесуари і навіть взуття.
На перший погляд може здатися, що П’єр Карден працював над чоловічим одягом. Але це далеко не так. До найпопулярніших виробів модельєра належать кольорові колготки і чоботи ботфорти, сукні-бульбашки і міні-сукні А-силуету. Використання фактурної геометрії надавало жіночому вбранню ще більшого шарму.
У модному світі особистість Кардена назавжди запам’яталася, як “Людина-етикетка”, адже він ніколи не соромився ставити ім’я на речі, які продаються. Сам художник з цього приводу відповідав, що не соромиться скрізь друкувати свої ініціали. Одного разу екстравагантний кутюр’є сказав New York Times: “Я можу робити парфуми, можу робити сардини, чому ні? Під час війни я скоріше хотів би відчути запах сардини, ніж парфумів. І якби хтось попросив мене зробити туалетний папір, я б підписався і на це. Чому б і ні?”.
П’єр Карден неодноразово шокував публіку і змушував критиків переглянути погляди на моду. Можливо, саме сміливість і впертість, у тандемі з працьовитістю, змусила весь світ захоплюватися роботами модельєра. Нині ім’я “П’єр Карден” назавжди вписане в історію моди, а його роботи житимуть далі.
Читайте також: Топ наймодніших інтернет-магазинів брендового одягу в Україні