Christian Dior – розкішний бренд з неймовірною історією, який заслужено є почесним членом паризького Синдикату Високої моди. Французький дім вже понад 70 років славиться неймовірно елегантними та жіночими виробами. Сьогодні під лейблом Christian Dior виробляють не тільки одяг, а ще й взуття, білизну, аксесуари, прикраси, годинники, косметику та парфумерію та навіть мобільні телефони.
Засно відомий бренд у сорокові роки Крістіаном Діором – який фактично ніколи не був власником свого дитини. погоди на те, що Крістіан відкриває модний дім під своїм ім’ям, він завжди залишався лише найманішим модельєром. За документами модний дім належить відомому інвестору Марселю Буссаку ( Marcel Boussac) . Можливо, бренд був приречений на успіх саме завдяки вдалому дуету талановітого дизайнера та мудрого бізнесу. Але про все по порядку.
Крістіан Діор (Christian Dior)
Все почалося в далекому 1946 році. Коли Крістіан Діор вирішив відкрити своє ательє з пошиття одягу. Незабаром після відкриття була представлена перша колекція під лейблом Christian Dior. Показ пройшов 12 лютого 1947 року , у паризькій штаб-квартирі новоспеченої компанії. Колекція митців отримала відгуки громадськості. Адже на показі дизайнер буквально шокував публіку, представивши в складний військовий час нарядні сукні, на яких прийшло багато тканини.
Розкльошені, довгі спідниці та сукні, що підкреслюють талію – з цього і складалася дебютна колекція, під назвою «La Ligne Corolie» . Також відмінною рисою робіт Діора було використано стриманих і приглушених кольорів, таких як чорний, коричневий, білий, бежевий, відтінки сірого. Мету дизайнера було повернути в моду розкіш і жіночність минулого, змусити жінок знову відчути себе красивими. І він досяг свого. Головна редакторка журналу «Harper’s Bazaar» Кармел Сноу захоплене відгук залишилася про побачене:
«Це справжня революція, дорогий Крістіан! У твоїх суконях такий новий вигляд».
Саме ця фраза забезпечила популярність дому Dior і дала назву оновленому стилю. Зараз «New Look» є головною асоціацією з військовою модою і стилем сорокових.
Після успіху New Look дизайнер не міг розслабитися і продовжував створювати оригінальні “костюми”. Таким чином, осінню колекцію 1948 поповнили сукні з вишивкою. Далі – розкішніше. У 1949 році була випущена колекція, натхненна римською міфологією. Представлені вироби були декоровані тканинними пелюстками, перлами, блискітками і стразами. У цій колекції було показано легендарну сукню під назвою «Junon» (Юнона), яка і донині є прикладом для модельєрів.
Наступна колекція була натхненна чоловічими смокінгами і виглядала трохи скромніше. У Dior вирішили трохи видозмінити стиль, але не відмовилися від акцентів на чіткі контури жіночої фігури. Взагалі, 50-ті були важливим періодом в історії модного дому. Хоча популярність і прийшла до бренду з першою випущеною колекцією, по-справжньому гучним ім’я компанії стало тільки до середини десятиліття. Коли модний дім почав виробляти сумки, взуття, косметику, парфумерію і білизну. Також Dior став першим модним домом, який поєднував різні аксесуари зі своїми колекціями одягу.
Ів Сен-Лоран (Yves Saint-Laurent)
У зв’язку з розширенням турбот стало ще більше, що змусило Крістіана найняти асистента. Ним став Ів Сен-Лоран, який згодом привнесе в стиль модного дому деяку невимушеність.
Фірмовий знак Dior поширювався з неймовірною швидкістю, завойовуючи прихильників по всьому світу. Здавалося б, що може змусити бренд зупинитися? Але несподівана смерть засновника від серцевого нападу в 1957 році могла значно похитнути дім.
На щастя, за два роки до смерті Крістіан Діор призначив свого асистента приймачем. І кермо влади дісталося двадцятирічному Ів Сен-Лорану. У юнака не було того досвіду, що у Крістіана, але він уміло зберігав творчу спадщину Діора. Тим не менш перша колекція приймача, під назвою «Трапеції», трохи відрізнялася від того, що виробляли в Dior раніше. Ів Сен-Лоран запропонував зробити одяг більш вільним, представивши новий трапецієподібний силует, що робило сукні більш зручними в носінні.
Чим більший успіх був у колекцій Сен-Лорана, тим сміливішими вони ставали. Таким чином, у 1960-му він представив ідеї, які зазнали різкої критики. Інвестори дому вирішили, що почерк молодого модельєра занадто зухвалий, і він змушено покинув посаду, під приводом призову на військову службу.
Марк Боан (Marc Roger Maurice Louis Bohan)
Після швидкого відходу Ів Сен-Лорана місце креативного директора зайняв Марк Боан. Він, на відміну від попередника, м’яко трансформував ідеї Крістіана Діора, тим самим зберігаючи канонічний стиль Dior. Завдяки цьому все більше знаменитостей цікавилося брендом. Серед постійних клієнток були Софі Лорен, Марлен Дітріх і Грейс Келлі. А коли в 1966 році Боан представив колекцію, натхненну фільмом «Доктор Живаго», критики називали дизайнера мало не рятівником марки.
Але через кілька років інвесторам стало зрозуміло, що стратегія модельєра мінімально видозмінювати традиційний “діорівський” стиль і стриманість Боана тільки гальмують бренд. Інтерес публіки згасав, а покази майже ніхто не відвідував. І коли в 1985 році Бернар Арно став керуючим Dior, він прийняв рішення змінити креативного директора. У 1989 році Марк Боан залишив свою посаду, і його місце зайняв Джанфранко Ферре.
Джанфранко Ферре (Gianfranco Ferre)
Ферре став першим в історії бренду дизайнером не французом. Цікаво, що модельєру італійського походження пропонували посаду креативного директора Dior двічі. Перший раз у 1986-му він відхилив пропозицію.
Під час дебютного показу Джанфранко Ферре представив свою концепцію стилю, яку можна описати словами «вишуканий, стриманий і строгий». Дизайнер зробив ставку на істинно французький шик, по-справжньому наслідуючи естетику засновника. Майстерність Ферре відзначили і критики – він став першим італійцем, який отримав нагороду «Золотий наперсток».
Ще одним значним внеском в історію бренду стало створення Джанфранко Ферре культової сумки Lady Dior (яку назвали на честь принцеси Діани). Незважаючи на успіхи модельєра, Б. Арно вирішив знову змінити креативного директора. Офіційною версією було бажання Ферре зосередитися на роботі власної марки. Але річ у тім, що у 80-х дім Dior увійшов до складу холдингу LVMH (генеральним директором якого донині є Бернар Арно) і, для того щоб привернути увагу до бренду, керівники вирішили запросити на посаду творчого директора епатажного Джона Гальяно.
Читайте також: Історія культової сумки: Lady Dior
Джон Гальяно (John Galliano)
Молодий британець відразу ж проявив свою екстравагантну натуру. Перша колекція на посаді глави модного дому відкрила епоху гламуру і сексуальності. Гальяно використовував у колекціях усілякі елементи декору: бахрому, камені, оборки, тканину і так далі. А його покази можна було порівняти з театралізованими виставами.
Інтерес до бренду збільшився, тому керівники дому заплющили очі на те, що дизайнер змінив модне ательє на костюмне кабаре. Але, як кажуть, будь-якому терпінню прийти кінець. Одного разу, через своє захоплення алкоголем і наркотиками, дизайнер дозволив собі публічні антисемітські висловлювання. І у 2011-му Джон Гальяно зі скандалом залишив пост креативного директора. Тим не менше, за 14 років роботи Гальяно створив понад 50 ексклюзивних колекцій, подарувавши модницям 90-х сукню-комбінат і сумку-сідло, які були актуальні як ніколи у 2018 році.
Білл Гейтен (Bill Gaytten)
Пост Гальяно тимчасово зайняв Білл Гейтен , який раніше був заступником Джона. Гейтен весь рік пробув біля керма модного дому і представив дві колекції. Перша – отримала в основному негативні відгуки, проте іншу колекцію від кутюр прийняли набагато тепліше.
Раф Сімонс (Raf Simons)
Наступним, у 2012 році, очолив модний дім Раф Сімонс – повна протилежність Гальяно. До приходу в Діор Сімонс славився мінімалістичним дизайном і гострими силуетами. Естетичні колекції нового креативного директора прозвали «ковтком свіжого повітря» і новою модою. Підтверджую цей показник продажів, який збільшився аж на 60%. Однак у Сімонса був свій бренд, і через нестачу час він звільнився в 2015 році.
Після, недовго, брендом керували Люсі Мейер і Серж Руф’є , але офіційно вони не обіймали головну посаду. Тому для створення колекції креативна команда обережно розвивала ідеї Сімонса. Можна сказати, що дует доглядав за модним домом до тих пір, поки керівництво не знайде підходящу кандидатуру.
Марія Грація Кьюрі (Maria Grazia Chiuri)
І в 2016 році посаду креативного директора модного дому обійняла Марія Грація Кьюрі. Вперше Dior очолила жінку. Вона одразу ж заявила, що в історії бренду з’являється нова, більш сучасна глава. Як помітну аудиторію італійка націлилася на молодь і в роботах зробила акцент на повсюдність. Тим самим пропагуючи образ витонченої, але водночас сильної, незалежної жінки. Крім того, Марія намагається звернутися до історії і використовувати у своїх колекціях спадщину попередників.
Читайте також: Показ колекції Christian Dior — Храм поезії, відкрито Тиждень моди в Парижі (фото і відео)
Марія Грація Кьюрі досі очікує дім моди. Але її часто критикують за використання та оновлення ідей попередників (наприклад, відродження сумки-сідла). Чому можливо, незабаром у модному домі Christian Dior знову зміниться креативним директором?
Читайте також: Найочікуваніший показ року! За що критикують Кіма Джонса?